I´M SO HAPPY!

Jag och mamma gick upp till Ann-Marie på HSB-kontoret och sen gick vi bort till lägenhet numero uno! Kommer in, ser bra ut.. stooort rum,  blev helt paff när ja kom in där.. men när vi kolla vidare så va den inte alls fräsh asså.. Toalettgolvet och resten av toaletten såg helt skabb ut, enda som va plus va att det var badkar som jag så länge vela haft men nee, såg inge bra ut alls.. Sen kolla vi i köket, såg också ofräsht och tråkigt ut.. Gula tapeter i det stora rummet och en stor fettfläck där sängen hade stått.. Visste inte vad ja tyckte riktigt, hoppades på att den andra va bättre.. Och det va den :D Mycket, mycket, mycket fräshare! I love it already :D den va iofs mindre, ganska stor skillnad på "vardagsrummet".. Men det går knappt att jämföra med den andra.. Denna va tusen gånger fräshare =) Nyrenoverad toalett med glasdörrar för duschen, två speglar och nykaklat i vitt och blått.. Hallen var också mysig, lila/gråa väggar typ och faktiskt ganska mycket utrymme för att vara en hall i en etta.. Vardagsrummet va typ hälften så stort som den första lägenheten, men det kändes ändå bättre.. Vita väggar och jättefint golv, snetak och stort fönster! Bra med vita väggar tycker jag även om det kanske är lite tråkigt.. Men jag ska inskaffa mig en röd soffa tror jag och så har ja svarta hyllor, röd matta, fina tavlor, många gröna växter osv osv.. Köket kändes också bättre än det första.. va iofs inte dom snyggaste tapeterna men (blommiga) Men man kan ju inte få allt ;P Ska nog ta bort dörren mellan vardagsrummet och köket också så det blir lite mer yta att vara på :) Så jag kan knappt vänta tills jag får börja göra iordning =)) På måndag ska jag till hennes kontor och skriva på kontrakt och hämta nyckeln.. 1e januari ska jag och Henrik ha det färdigstädat och vara utflyttade och då tar jag mitt pick och pack och flyttar in i mina nya egna lägenhet =) SKOJ!

Ska flytta in lite grejer från och med måndag, det står ju ändå tom till 1e januari, så de va inga problem att jag hämtar nyckeln tidigare :)
Känner mig glad att det löste sig så fort och att den kändes rätt på en gång :) Nu ska bara jag och Henrik ta tag i städningen i våran lägenhet, det ser ja inte framemot.. usch va jobbigt :P

Kommentarer
Postat av: Fia

GRATTIS GUMMAN! Inflyttningsfest tack :D

2008-12-12 @ 22:39:35
URL: http://soofiafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0