Hälsa/kost/träning + förkylning?

Idag har WF-gänget varit i Säffle igen och denna dagen var det bara inriktat på Hälsa&Kost och sen Träning :) Det är inget man inte har hört innan men man får alltid en sån där "Aha-upplevelse".. Tänker när man går därifrån: Nu ska jag inte äta ett pommes frites i hela mitt liv mer utan bara käka bulgur och grönsaker! Långpromenad klockan 6.00 på morronen är ett måste och dricka massa, massa vatten.. Men ah, det vet jag mycket väl själv att det inte kommer hända.. För här skriver Emilia med dålig motivation! Skulle behöva nån som skriker och hoppar på mig om jag ska upp och gå innan dagen börjar ^^ Men resten kan man ju börja med sakta men säkert :) Man mår ju bättre och ser bättre ut så jag förstår inte riktigt varför man lever som man gör egentligen :P Den där pizzan eller chokladbiten är jävligt onödigt egentligen när man kan äta massa annat gott.. + att man inte blir sådär äckligt mätt! Nu menar jag inte att jag äter sånt varje dag och inte varje vecka heller.. Men jag skulle kunna äta mycket nyttigare och röra på mig mer :) Även fast jag tränar ungefär 5 gånger i veckan :P haha..

Så det har varit en jättebra dag! Ulrika Thoresson hade en riktigt bra föreläsning och sen hade vi även yoga med henne i en halvtimme ungefär :) Sen fick vi lunch och det var bulgur och kycklingsallad med mangodressing.. Mycket, mycket gott  :) sen blev det föreläsning om träning med en som heter Magnus.. Också väldigt bra men fick lite träsmak i rumpen eftersom det var ganska långt =P

Träffade även min goa syster Lina en sväng idag när jag var hemma hos mamma och pappa :) Så skönt att träffa och prata med henne även fast det var alldeles för lite.. Pratade lite om flytt till Karlstad och nu ska jag fixa en annons till tidningen i Karlstad :) Om jag får en säger jag upp min lägenhet =) Hihi.. Då har jag uppsägningstid på 3 månader och sen drar jag.. Åh, jag vill verkligen :D Och jag SKA så jag kan nästan skriva att jag längtar :D

När jag kom hem så slog det bara till i halsen.. Min högra mandel svullna upp till världens största! Skulle egentligen ha Advanced eftersom Sofia är sjuk men jag fick kolla på istället :( Halsen blev tjockare och tjockare och nu har jag verkligen jätteont :( Har även fått värk i hela kroppen sen jag kom hem nu igen och huvudvärk till tusen! Måste nog kolla om jag har feber =/ Detta känns inte bra! Håller tummarna att jag kan sova bort det värsta tills imorron! Ska ta mig en lång och varm dusch nu och sen sova! Ska bli så himla skönt :)

Nu blev det ett långt inlägg här.. Grattis om ni tog er enda ner hit utan att skumläsa ;)

GOD NATT!

Så ser min hals ut :( Till höger!


Kommentarer
Postat av: Emma

Krya på dig :)

2009-10-14 @ 23:25:39
URL: http://emmakl.blogg.se/
Postat av: charlin

jag blir kvar i karlstad! hihi.

krya på dej också!

2009-10-15 @ 03:01:54
URL: http://chaasy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0