Roadtripppp :D

I torsdags gick jag och Manuela en timme tidigare till träningen för att kolla på gruppen som va innan oss, och vi fick våran favorit att kolla på ;) så jävla grym! Sen när det va ungefär 5 minuter kvar innan det va våran tur så hörde ja att min mobil ringde.. Och det va Henrik, han hade försökt att få tag i mig massa gånger.. men till slut svara ja! Han sa att han va i Åmål i lägenheten och undra vart ja va ?! Jag har snart dansträning sa jag.. hade han ju totalt glömt bort! Men iallafall så sa han att han, hans pappa och mamma va tvungen att åka till Åmål för att fixa en grej.. Och då kom hans fin fina idé att jag skulle skippa träningen och springa bort till lägenheten för att följa med till Tyskland !!! Först tveka ja jättelänge för att ja precis skulle träna och att ja inte hade packat eller nånting. men så sa han: Okej bra, då syns vi snart då ;) Så då ändrade jag mig, haha.. så snabbt iväg kuta ja bort till lägenheten där dom stog å vänta på mig.. sprang upp och slängde ner lite kläder och diverse saker som ja skulle ha med mig i en påse and off we went! Hade ju så gärna velat följa med dit men fick ju säga nej eftersom dom inte visste om dom kom hem i tid på söndag eftersom ja börjar jobba halv 5.. Men Gunilla och Pelle ( hans föräldrar ) tänkte till lite och kom på att vi nog skulle hinna med det ändå ;) Så jag fick följa med :D Så vi kom till Bengtsfors vid halv tio ungefär, käka lite och sen börja jag och Henrik kolla på en film men kom på vid elva att det nog va bäst att vi gick och la oss.. så det gjorde vi, somna direkt :) Klockan 03.00 väckte Gunilla oss, på med kläder och ut i kylan! Hoppa in i bilen och börja åka mot Tyskland! 100 mil ner dit med bil, så det blev en jävla roadtripp vill ja lova! På vägen ner sov jag och henrik från och till nästan hela vägen, så det va skönt! Tog färjan över till Danmark - körde genom Danmark - tog färjan över till Tyskland och sedan började vi åka till det stället vi skulle.. när vi väl va framme efter många om och men (svårt att hitta) så möttes vi upp av bilsäljaren.. Om ni inte förstått så va det därför vi åkte till Tyskland, dom skulle köpa en bil :) När vi kom dit (ungefär 18.30) så va det första henrik såg att framljuset va sprucket.. när vi gick ut och kolla på den så va även baklyktan sönder, avgasningsröret va det massa hål i, repor över allt, färgen va matt och sätena innuti va ingen höjdare heller! FAN! Den bilen kunde dom ju inte köpa! Så besvikna åkte vi därifrån! Det va inte ens samma bil som va på bild på internet, för så risig va den verkligen inte.. Det va en oseriös turk som va "försäljaren" så det kanske inte va så konstigt ändå att han lurade dom! Så hejdå på han!

Jaha, då hade vi alltså åkt 100 mil i onödan och hade 100 mil framför oss för att komma hem, PUST!
Vi började åka uppåt igen mot Hamburg, och ungefär 2 timmar därifrån lyckas Pelles kompis som bor i Tyskland leta upp en annan bil på internet så Pelle ringde han.. Och han va jättetrevlig och kunde visa oss bilen redan idag (fredag kväll) .. Så vi stannade och käka och sen börja vi åka dit! Vid 00.00-00.30 ungefär kom vi fram till hans bilfirma och började kolla på bilen.. den va betydligt mycket finare =) så efter lite kollande och provåkning köpte dom till slut den! Mycket bra köp, tusen gånger bättre än den andra dretbilen !!
Jag och Gunilla tog den gamla bilen och Henrik och Pelle den nya! Jag och Henrik hade i uppgift att underhålla så att dom inte somna =) Vi kom därifrån efter ett nångång och då va det bara att börja leta hotell.. vilket va lättare sagt än gjort, fanns inte ett jävla hotell på hela vägen.. åkte in i småstäder och letade och där fanns det huur många hotell som helst, men inget va så klart öppet! Helvete tänkte vi och körde vidare.. vid 03.00 ungefär orkade vi inte åka runt och leta mer så vi stannade vid en mack och tog en powernap i en timme eller nått.. Sen fortsätta vi att leta men nej nej, det fanns inget som va öppet nånstans! + att det va sån sjuuk tjock dimma att vi fick köra 40-50 km/h på en 120km/h väg.. då förstår ni hur svårt det va att se!
Sen blev det svårt att hålla sig vaken vid ratten så vi leta upp en affär som vi ändå skulle handla i dagen efter.. parkerade och Henrik hoppade över till mig och Gunilla till Pelle !! Där sov vi till åtta ungefär! Ingen skönhetssömn på ett mysigt hotell som det va tänkt men, bättre än att sitta halvdöd framför ratten! Sov faktiskt rikgit gött dom tre timmarna!
Affären hade öppet dygnet runt så det va full rulle utanför men vi hörde inte ett ljud =) Täckte fönstet med paraply och låg med nerfällda säten :) När vi vakna dock va det så jävla kallt, hade ingen känsel i fötterna.. men ingen idé att klaga! Vi gick in i affären där vi blev på betydligt mycket bättre humör :D Så nu har jag och Henrik shoppat för några helger framöver ;) äntligen kommer vårat förråd i källaren till användning ;) haha lovely!
Hemresan började vid 08.30-09.00 ungefär.. Jag åkte med Gunilla och Henrik med Pelle även hem :) Fick stanna några gånger och sträcka på benen och vila ögonen lite.. men till slut hamna vi på både första och andra färjan och sen till Sverige :) Jag köpte mig en ny parfym och en foundation på färjan, härligt ;)
På hemvägen stannade vi i Kungsbacka hos Henriks mormor och morfar och åt mat.. Sen åkte vi hemåt :) Var hemma vid halv nio förut ungefär.. Jag blev avsläppt hemma hos mamma och pappa för Henrik skulle åka med tillbaka till bengtsfors.. hade lovat Björn och Anders att komma dit :) Så nu sitter jag här, ont i hela kroppen och förbannat trött! Blir sängen tidigt idag, kommer somna som en stock! Har längtat efter en säng vill ja lova!

Även fast det blev krångel och himla massa bilkörning så ångrar ja inte en sekund att ja följde med :D Blev mycket skratt när Pelle satte igång, ojoj va roligt hahah :D

Så det va "lite kort" om våran helg :D vart kanon! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0