Film..

Efter att Manuela hade åkt hem så satte jag mig och kolla på Lilja 4 ever på tvn.. har inte sett den innan så jag passa på att kolla när den ändå gick =) fyfan vilken hemsk film, ja kände mig verkligen hatisk under hela filmen! Ja blev så förbannad.. usch !! Så ni som inte har sett den, kolla på den! Den va bra, men så jävla hemsk.. usch =/

"Lilja är en 16årig tjej som bor med sin ensamstående mamma någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes mamma har träffat en man som säger att han ska ta dem till Amerika. För Lilja blir dock besvikelsen stor när hennes mamma säger att hon och hennes nya man ska åka till Amerika först och att Lilja ska följa efter senare.

Lilja lämnas ensam, i vård av hennes åldrade moster Anna som omedelbart tvingar henne att flytta till en nedgången lägenhet och att kämpa för att själv skaffa pengar och mat för dagen. Snart hamnar hon i ett träsk av prostitution och människohandel, där den enda vän hon har är en 14årig pojke. Så när Andrej, en ung man som blir hennes pojkvän lovar henne ett nytt liv och arbete i Sverige, kommer in i hennes liv tror hon att hennes lycka är gjord, men för Lilja har mardrömmen bara börjat."

Och det värsta är att det händt på riktigt. En tjej från Litauen såldes som sexslav till Sverige under 90-talet som tog livet av sig genom att hoppa ifrån en bro i Malmö.

Jag mår dåligt när jag tänker på det, och speciellt när jag kollat på filmen! Vilka jävla svin till gubbar det finns! BLÄ!

Men men, nog pratat om det.. Nu ska jag kolla på en annan filmen, närmare bestämt Sexc and the city, the movie =) Hoppas att den är bra så jag kommer på andra tankar än den andra filmen jag såg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0