Jag kan inte stryka!

Snygga kort när jag solade förut ^^

 

Nu är jag hemma hos mig igen.. Ska börja göra mig iordning nu för one night out ;) Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig heller.. Alltid samma problem! Hittade en skitgammal rosa kjol hemma hos mamma och pappa i baddräktstyg typ som var skrikrosa.. Skitgo färg! Eftersom den är så liten så tänkte jag ha den i midjan och ha svart upp till.. Den var väldigt skrynklig så jag tänkte stryka den.. Och jag har ju då inte strykigt så mycket i mitt liv så jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på. Men iallafall, jag satte i stykjärnet och vänta tills det bli jämt liite lite varmt.. Sen satte jag det på kjolen och OPS! Det klistrade sig fast direkt och lämnade ett snyggt stort brännmärke. Det var den kjolen det. Helvete! Hade en känsla av att jag inte skulle stryka den men jag testa ju ändå såklart.. Då vet jag vad jag inte ska göra i fortsättningen iallafall.. Inte utan mamma!

Så jag rotade i garderoben efter nått nytt.. Hittade en liten ljusgrå kjol.. Och den behövdes inte strykas som tur var ;P Så ikväll blir det nog den gråa kjolen i midjan och ett ljusrosa lite pösigt linne över.. Får hoppas jag blir nöjd sen när jag sätter på mig det ;P

Men ne, nu får jag sätta fart!

Kommentarer
Postat av: frida

man ska lägga något annat, typ en tröja, emellan sånt tyg och strykjärnet!

2009-04-19 @ 13:03:29
URL: http://fridavernby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0