Jaha ja..

Då vart man hemma igen då.. Inte kommit iväg än bara för att jag är sämst på att kolla tider på internet. Det var tydligen en buss som gick 13.10 men eftersom jag inte läste ordentligt så trodde jag självklart att det var ett tåg. Ställde mig på andra sidan och missade såklart att det kom en buss. Det kom heller inget tåg och klockan blev kvart över ett. Då kollade jag på den dära skärmen där det står Ankommande och Avgående tåg. Jag skummläser för snabbt och uppfattar som att 13.10 tåget istället kommer 13.29.. Att tåget var försenat. Så jag väntar in i det sista och hör sedan en mamma säga till sin son : Jaa, det kommer ifrån det hållet! Från Karlstad-hållet alltså och ska mot Göteborg. Så jag kollar på skärmen med tiderna igen, och mycket riktigt.. 13.29 tåget skulle till Göteborg. Jaha ja, bara att ringa mamma och bli hämtad det och vänta på nästa tåg. Och denna gången är det ett TÅG och ingen buss som går 14.51! Lina dubbelkollade så nu stämmer det. PUST! Jag som ville kolla när Lina hade dansuppvisning =( Men jag får springa av tåget och bort mot torget och hoppas att jag hinner se lite :) Jag är framme 15.51 och dom skulle dansa mellan kvart över tre och fyra. Så nu ska jag hålla tummarna att jag hinner se. Kommer sitta som på nålar hela vägen upp bara för att jag är stressad. Och med min otur ska väl tåget vara försenat eller ha ett stopp i Kil. Nåja, det märks. Till Karlstad kommer jag väl nångång idag iallafall ;P Blir fest ikväll och det ser jag fram emot :)

Gör alltså ett nytt försök med tåget om 50 minuter! Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0