Dunderkurer!

Mamma åkte nyss hit med frukt och termometern.. Jag hade 37.9 så feber är det ju =/ Det värsta är inte febern utan halsen.. men nu har jag massa bra saker som jag ska kurera mig med så hoppas jag på en förbättrng =)

Mina tips:
- Mycket sömn.
- Äta massa frukt så man får vitaminer, apelsin är bra.
- Få frisk luft.
- Värma mjölk och lägga halstabletter i (vatten går lika bra) .
- Har man rethosta kan det bli värre om man använder tandkräm när man ska sova. Skippa den och borsta bara med vatten när hostan är som värst.
- En dusch får en alltid att känna sig piggare.
- Glass funkar bra också. Det lenar halsen.

Såå, det är mina tips som faktiskt hjälper =) Så nu sa jag dricka varm mjölk med goda halstabletter i och göra en fruktsallad.. Kanske skulle äta lite mer soppa också, så tar jag frukten senare :) Nått måste ja få i mig iallafall, magen kurrar nuu!

Kommentarer
Postat av: Fia

Drick mycket vatten o te gumman!! Krya på dig, hoppas du nsart är bättre!!! <3

2009-02-11 @ 19:04:16
URL: http://soofiafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0