Undervisa är KUL

Idag var det jättekul att jobba :D Det flöt på hur bra som helst och tiden bara flög iväg.. Eleverna var pigga och motiverade och det verkade som dom tyckte det va kul =) När man ser på elverna att dom skrattar och uppskattar lektionen blir det tusen gånger roligare att jobba än när dom frågar När slutar vi? Ska vi börja på den andra dansen snart? Kan vi inte göra det istället? Idag var det inga sånna frågor och dom kämpade på enda till de sista minuterna.. Ge mig mer sånna energirika lektioner så tycker jag det är kul att jobba jämt :D För det är inte alltid man är sugen på att jobba faktiskt. Ibland vill man bara stanna hemma och fixa en vikarie och sova bort timmarna.. Men som alltid, när man väl kommer dit så är det kul och man ställer sig alltid samma fråga efteråt: Varför tänkte jag så förut? Det är kul att undervisa så nu ska jag försöka vara positiv till varje lektion jag ska ha framöver och uppskatta dom timmarna jag är där =)

Så nu är jag på bra humör och inte trött för fem öre.. Har fortfarande massa energi över men jag har ändå lagt mig till rätta i sängen och mätt i magen.. Nu är det dubbelavsnitt av Scrubs på 6an som jag ska kolla på, sen blir det tandborstning och sängen.. Ska försöka släcka lampan i god tid idag, upp tidigt imorron.. ska till mammas kontor vid nio och ringa ett samtal =) Och eftersom jag inte har några pengar på mobilen så får jag kila bort till henne och ringa lite snabbt  =)

Nu ska jag dricka mer iskall mjölk och kolla på tv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0