Min helg i Karlstad!

I fredags tog jag och Lina tåget till Karlstad vid fem.. Gick till affären och köpte lite gott till kvällen och sen fixa vi iordning oss.. Blev tre klädesombyten för min del innan jag blev nöjd :P Blev räkor, bröd, aioli, gurka och vin på balkongen och sen när klockan närmade sig elva gick vi in till stan.. Gick till Arena där vi köpte oss en varsin cider och kollade läget.. Lyssnade på bra musik och när det hade gått en stund fick det bli dansgolvet.. Skuttade runt lite tills det blev alldeles för svettigt så då gick vi till baren igen.. Men denna gången fick det bli vatten :P Det var gott :) Klockan rann iväg och Baby Alice körde igång med några låtar.. Har ju bara hört Pina colada boy innan så det var skoj att höra resten också :) Sjukt dåligt med folk bara, tråkigt men sant! Tyckte synd om dom när dom var där och spelade. Arena håller nog på att dö ut! När dom hade spelat klart och efter lite mer shake på dansgolvet knalla vi hemåt :) Blev sängen ganska så tidigt ändå och det var bara skönt när klockan ringde 07.30 igår ;)

Gårdagen då! Då var det dags för min brors tjejs möhippa :D Paola alltså! Vid tio kom Paola, Liza och Adriana med tåget så vi mötte upp dom på stationen.. Paola visste inte att Liza också var med på tåget för Paola hade ögonbindel på sig.. Så när vi mötte dom sa vi inte ett ljud och vi följde efter hem till Mirella :) Då tog vi  av ögonbindeln på henne och hon blev överraskad att vi var där :D Sen gick vi bort till Mariebergsskogen där Maria och Paola nr. 2 va ;) Dom hade dukat upp med filtar, jordgubbar och champagne.. Vi skålade och sen käkade vi smörgås :) Satt på filten i bikini och tjötade och hade det jättetrevligt! Spelade musik, gick poängpromenad, spelade beach vollyboll och drack skumpa och vin :) Lite senare blev det sallad och vid ett-tiden så åkte vi med båtbussen in till stan.. Lika kul där :D När vi kom in till stan lämnade vi Paola på ett spa där hon fick pedikyr :) Då gick resten av oss hem till Mirella och bara slappade tills klockan blev tre.. Då mötte vi upp Paola igen och gick bort till en gympasal där vi fick dansa magdans.. Riktigt roligt det också :D Vid fem var vi klara och då gick ja, Lina och Liza hem till Lina för att ta en snabbdusch och fixa iordning oss.. Halv åtta tog vi bussen in till stan och gick bort till Mirella där dom var :) Satt på hennes bakgård i det fina vädret! Alla var så fina , vi hade nämligen temat rött under dagen och gärna lite mer latino på kvällen.. Så vi var så heta så ;) Blev en jävla massa dricka och skratt.. Blev även lekar! Poängpromenaden vi hade tidigare under dagen hade ett sammanhang med kvällens lekar.. Det stod t.ex: Vem suger bäst? 1.Emilia 2. Lina 3. Paola.. osv. osv.. Så det var första leken.. Jag, Lina och Paola fick en varsin xider och ett sugrör.. Den som sög upp det först vann! Herregud, aldrig druckit en cider så fort tror jag.. Speciellt inte ur sugrör :P Sen var det dags för min andra utmaning.. Det var jag, Paola och Mirella.. Vi fick ett snöre knutet runt magen och så hängde det en morot nere vid knäna i det snöret.. Den som lyckades få moroten i munnen utan att använda händerna vann.. Jag ska lägga ut filmen som Lina filmade för fan va kul det är asså :D hahah.. Jag vann även fast jag inte fick in den i munnen.. Det var omöjligt :P Men jag var närmast ;) Fick t.om en fläskläpp på köpet för att moroten slog så på underläppen haha.. Sen hade vi även massa andra lekar men det orkar jag inte skriva :P Det blir för mycket :P

När vi var fulla och glada gick vi till Casanova för att käka mat och fortsätta att ha trevligt :) Blev även dans på bord och stolar där.. Dom som jobbade där hade hur kul som helst, inte många som vart så galna där innan oss som vi var :D Sen gick vi vidare till Blue moon där vi dansade hela kvällen! Jag hade så sjukt ont i fötterna så jag dansade barfota hela kvällen.. Då kunde jag ösa på utan problem :D Liza och jag skuttade runt hela kvällen tills vi blev trötta i fötterna så då fick det blir en hamburgare på Sibylla och sen hem bums i säng :P

Hade iallafall så jääävla kul! Bästa och roligaste jag gjort på väldigt, väldigt länge! Gud va goa tjejer :)

Jag, Lina, Liza, Paola och Adriana tog tåget hem klockan ett.. Men när vi var i Värmlandsbro så tog det stopp.. Eftersom det är så varmt så kunde dom inte köra vidare.. I Säffle så hade det hänt nånting med rälsen så vi blev sittandes i Värmlandsbro enda till klockan tre !! Då fick vi nog och hoppade av.. Thomas var gullig att hämta oss och det var verkligen en lättnad att komma ut ifrån tåget! Phuu, vilken värme det var! Var hemma vid fyra istället för två.. Tråk!

Är hemma hos mamma och pappa nu och har precis ätit paj och fetaost-sallad :) Ska se vad jag ska hitta på idag.. Imorron åker jag, Lina och mamma till Göteborg för att shoppa och sova på hotell :)

ÅHH VILKEN BRA HELG JAG HAR HAFT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0