Ny inredning

Mamma körde ner mig vid sjutiden ungefär :) Hon sydde upp gardinerna och strök dukarna. Så när jag kom hem var det bara att börja greja här hemma :) Började med bordet. Bytte ut vanliga värmeljus till mina nya ljusrosa som sötnosar som jag köpte idag :) Bytte dukarna och fixade med påskris, påskägg och lite fjädrar :) Så nu är det färdigt och definitivt mycket vårlikt än va det var innan =)

FÖRE:

 

EFTER:



 
Servetterna och påskriset jag köpte idag :)
Hade ingen sån där "servetthållare"  så jag tog en kruka istället :)
Och min lilla påskbukett är finare i verkligenheten, I promise ;) haha

 
Visste inte riktigt hur jag skulle lägga dukarna men tycker detta blev
det bästa och finaste sättet. Lite annourlunda och roligt :) Där ser
ni mina nya ljus också :)

När jag var färdig med bordet fortsätte jag med fönstret och gardinerna. Glömde bort att ta en Före-bild men det var iallafall röda gardiner, en röd vas, lampan, en blomma och några små svart/vita och röda ljus. Men med lite fix med låtsasblommor osv. blev det såhär:



 
Bytte även sängkläder :) Innan va det rött/svart/grått. Men nu är det rosa och vitt
som det är i resten av lägenheten ;P

Roligt med lite förändring och jag får mer vårkänslor nu. Var alldeles för mycket rött innan. Blev för mycket jul och vinter! Är nöjd iallafall, blev mera "mig".. Dom färgerna jag har nu känns mer fräshare :) Nästa projekt blir att få upp en svart ljusslinga över sängen. Eller från snetaket och ut på väggen typ. Ska även köpa en ny matta. Skär sig lite nu med en röd :P Ska se om mamma har tid på fredag att hänga med och kika :) Vill nog ha en lite mörkare så det inte blir alldeles för vitt och ljust här. Kan inte likna ett sjukhus ju :P

Såå, vad tycker ni nu då? Blev det bättre? :)


Kommentarer
Postat av: sofia e

Gud så mysigt du har de. Jättefint!! :)

2009-03-26 @ 00:56:59
Postat av: Emilia

Tack så mycket Fia =))

2009-03-26 @ 09:10:58
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha ja eriks idé ;op han såg vad jag skrev under bilderna och sa spontant körven 2.. hehee min lilla körvesnaling! Kyss <3

2009-03-26 @ 09:36:37
URL: http://liinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0