Julstädat!

Efter WF gick jag till Papaya och höll Emelie sällskap en stund :) Köpte mig ett par svarta pärlörhängen för 19kr :) Fyndat ;) Halv ett slutade mamma jobba så jag åkte med henne hem! Skönt med skjuts i regn och rusk! (rimmade nästan?)

Väl hemma hos mamma och pappa blev det kyckling och ris, lite tv-tittande och bara slappade! Åkte hem till mig igen och drog igång med storstädningen! Diskade, bytte gardiner, fastnade i förrådet - ja, det är sant! Bytte i sängen och dammsög också! Har bara lite småsaker kvar + skura inne i badrummet! Hann inte med allt idag för halv 9 var det dags för träning :) Gick kanon förutom att jag gjorde något när jag drog av mig hotpantsen så jag drog i ena tummnageln i golvet och fick ett jävla hack i långfingret! Började blöda som bara den.. Hängde inte med vad som hände riktigt men det gick bra ;P Sofia plåstrade om mig och blåste lite :D Hahah..

På tal om att jag fastnade i förrådet förut.. Jag har ett ganska så litet förråd och det är inte bra ljus alls så jag brukar oftast få stå och lysa med mobilen.. Men denna gången glömde jag mobilen så jag fick lita på att känna mig fram.. Rotade igenom ena lådan för att leta upp adeventsljusstaken! Fanns inte i den första så jag tänkte att den måste ju ligga i den andra (vilket den gjorde).. Men den stod bakom en stor hylla som jag tryckt in där inne! Jag krånglar och slingrar mig in utan problem och får tag i ljusstaken.. Sen skulle jag ut igen! Det gick sämre däremot.. Gick inte alls med andra ord! Jag var fast bakom den förbannade hyllan.. Varför kommer man alltid in på ett bra sätt men inte ut lika smidigt? Ingen mobil hade jag heller så jag kunde inte ringa efter Manuela.. Så med lite våld och smått panik fick jag undan hyllan och kom ut på något fult sätt! PUST! Det var ingen lek vill jag lova..

 

Inte alltid lätt att julstäda ;) Men bra blev det och imorron fortsätter jag :)

 


Myspys :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0