I´m back!

Legat i hög feber och inte kunnat äta sen i torsdags så jag har inte orkat sitta vid datorn! Dagen i Säffle i torsdags gick jättebra och jag kände mig inte sjukare än när jag vaknade på morronen.. Men när jag kom hem vid tre och provade febern visade det sig att jag hade 39 grader :O Drog ner rullgardinen och sov precis hela dagen.. Bara sov och sov! Feber bara steg och jag blev sämre =/ Fick ligga hemma hela dagen så jag kunde inte kolla på Streeten :( Men det var nog bäst för det hade jag aldrig orkat..

Igår vaknade jag och var faktiskt feberfri! Men halsen var tusen gånger värre däremot.. Kändes som jag svalde krossat glas eller nånting när jag bara drack vatten eller pratade.. så jag kunde inte göra nånting med andra ord! Ringde och sjukanmälde mig till WF och sen ringde jag Vårdcentralen direkt.. Fick en tid vid 10.00 redan! Pappa hämtade mig och jag fick göra ett halsprov när jag kom dit.. Sjuksköterskan sa "Ojojoj, detta ser inte bra ut! Det måste vara halsfluss eller nånting".. Så hon skickade vidare mig till en doktor. Fick sitta i väntrummet en timme och vänta på min tur.. Var säkert 10 personer som kom efter mig som fick gå in FÖRE mig! Började bli lite lättirriterad med tålamodet som jag har! Men till slut så.. Han stack ner lite pinnar i halsen och drog i tungan. Sa att det inte var nån bakterie så det var alltså inte halsfluss utan bara något virus! Så jag fick ingen medicin utan han sa att det bara var vila som gällde! Och mandlarna skulle jag verkligen behålla, inget jag skulle ta bort! Knepigt tycker jag med tanke på att jag haft problem med det i två år eller nåt snart.. Nåja! Så jag åkte hem och sov hela dagen igen :) Fick i mig några klunkar vatten under dagen och först när Henrik kom till mig vid halv nio så fick jag äntligen i mig lite mat! Lite klyftpotatis och några skedar glass ^^ Inget större men alltid något :)

Så igårkväll kom alltså mitt gos hem till mig :) Vi kollade på Idol och myste bara! Inget speciellt så, var bara skönt att få kramas och gosa :) Mådde genast mycket bättre ;)

Idag tog han bussen hem till bengtsfors vid halv elva typ.. Ikväll ska han nämligen till Oslo på DNA Hardstyle! Jag ville också dit men bilarna är fulla :( Tråkigt men sant! Fast bra ändå för jag hade ju inte kunnat skutta runt där när jag inte är frisk.. så det var nog bara bra att dom inte fixade en biljett till :)

Så idag blir det bara lugnt för min del! Ska hyffsa till mig lite nu och sen tänkte jag och mamma ta en sväng på marknaden.. Jag ska pälsa på mig ordentligt så ska det nog gå bra :) Kvällen tillbringar jag nog hos mamma och pappa med film! Ska bli skönt med en lugn kväll! Det behöver jag :) Imorron ska jag träffa Henrik igen innan han åker tillbaka till Skövde :)

Men nu blir det som sagt lite fix innan mamma ringer och säger att hon är påväg ;)

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0