Som sagt..

Började denna måndagen med ett redigt böter.. När jag kom till bussen imorse sa jag som vanligt: Skolungdom till Säffle.. När jag sätte mig så kom en poliskontrollant fram och bad mig att visa ID! Visst tänkte jag och visade.. Då sa hon: Nej det stämmer inte, du ska inte åka på skolungdom, det gäller bara till den dagen man fyller 20 år. Okej visst, då kan jag betala dom 6kr det skiljer då tänkte jag, men ne-e det gick inte för sig. Jag hade ju ingen aning om att jag inte ska åka som skolungdom eftersom det var en som sa till mig tidigare att jag ska det. Jag har aldrig kollat upp vilken ålder det gäller..

Så hon började skriva på en lapp och jag frågade: Jaha, va händer nu då? Hon: Det blir tilläggsböter på 800kr, så alltså 832kr inbetalt inom 10 dagar! WHAT ?!! "Ja, du får överklaga till Värmlandstrafik för jag kan inget göra. Det är du som resenär som ska ha koll på det här"

Bara att tacka och ta emot.. Vilken jävla grej? Blir så trött.. Att det alltid ska hända mig sånt här? Blir så trött, det är ju inte direkt så att jag försöker mygla med det liksom? 6kr hit och dit och ju ingen stor grej direkt. Eftersom jag inte hade någon koll på det så får jag väl kanske skylla mig själv. Men att dom visar så lite hänsyn visste jag inte. Jisses!


"- DET SKA DU HA KOLL PÅ!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0