VARNING!

Viruset ville inte försvinna trots det Kim grejade med igår. Så nu är vi tillbaka på ruta ett i stort sett :( Om vi hinner ska gå bort till en kille sen på ett IT-café och höra om han vet någonting. Jag har fört över alla kort på ett USB-minne så det är ingenting jag förlorar och det känns skönt. För jag vill att den ska total ominstalleras så den blir som ny.. Viruset vill ju inte försvinna hur man än går så! SKITGREJER !!

Så nu varnar jag er för Thinkpoint.. Hittade detta meddelandet på ett forum och det är exakt det jag råkade ut för:

"Hejsan allihopa

Imorse när jag skulle sätta mig vid våran bärbara dator fick jag en smärre chock när jag såg att thinkpoint låg uppe på skrivobordet! Jag visste att de va nått skumt med det och de bekräftades när jag googlade på det!

ThinkPoint utger sig för att vara ett antivirurprogram men i själva verket är de ett lömskt VIRUSprogram! Jag hittade DENNA sida som visar hur man avinstallerar de men i mitt fall så verkar de som att mitt inte är installerat än utan att den vill de, och om jag stänger av datorn nu så kommer den att installera sig själv och sedan dyka upp mitt i allt när jag sedan startar upp igen!

Snälla, är de någon som vet hur jag ska bära mig åt?

Programet ligger alltså öppet på skrivbordet där de står att ThinkPoint var tvungen att avsluta Iexplorer pga. säkerhetsrisk och nu kan man välja att Installera det eller fortsätta oskyddad. Men jag är rädd att vad man än väljer så kommer den att instellera sig på datorn så snälla, vad ska jag göra?"

Det verkar vara vanligt på bärbara datorer så om det kommer upp en blå ruta när ni startar upp datorn som det står Thinkpoint på tryck INTE på scanknappen, för då är det kört (som det är för mig nu). Så stäng istället av datorn och lämna in den direkt..

Är fortfarande i Bfors men åker hem 16.20, hem och träffa min tjejer i Studentcompaniet ikväll :)

PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0